27 Ocak 2020 Pazartesi

Ağaç Ev Sohbetleri 22

Herkese yeniden merhaba arkadaşlar,

Ağaç ev sohbetlerini yazmayalı uzun bir süre olmuştu. Bende arayı fazla açmak istemedim ve koyuldum hemen yazmaya. Umarım beğenirsiniz herkese iyi okumalar

Blogger ve Youtube hakkında ne düşünüyorsun? İkisi de ayrı sosyal platformlar olmalarına rağmen Youtube'da daha fazla bir büyüme söz konusu.  

Youtube büyüdükçe daha fazla dikkatimi çeken bir mesele oldu açıkçası. Youtube gün geçtikçe büyümesine rağmen, bloggerda o kadar da fazla bir büyüme söz konusu değil. Evet, her gün yeni bir yazı tutkunuyla daha karşılaştığımız doğrudur ama Youtube da her gün bin yeni kanal daha açılıyor ve video çekiliyor. Ve bu youtuberların çoğu da önce blog sayfası açıp sonrasında youtube camiasına ayak basmış insanlardan oluşuyor. Bloğun bu kadar çabuk bırakılma nedenini bilmiyorum ama Youtube'a karşı daha fazla bir özentilik,aitlik,emek veriliyor bunun farkındayım.

Hangi iş olursa olsun her zaman bir emek söz konusu. Blog'da, Youtube'da hatta sosyal medyada kendimizi yücelttiğini sanarak paylaştığımız o fotoğraflarımızda bile bir emek söz konusu. Emeğe saygısızlığa tabii ki niyetimiz yok, fakat nedense bütün emek video çekip edit yapmakla kalıyor. Kimse oturup iki cümle yazmak istemiyor/yazmaya üşeniyor.

Özellikle yazı üşengeçliğimizin arttığı şu günlerde ellerin yazmaya alıştırılması gerektiğini düşünüyorum. Mektup mesela,ne olduğunu/ne anlama geldiğini unutan bile vardır eminim ki. Şunun şurasında kaç yıldır telefonlarla haşır neşiriz ki. Ne zamandır Sultan Kösem(dünyanın en uzun eline sahip insanı) elleri kadar telefonlarımızla ona buna peş keş çekiyoruz. Dilini bilmediğimiz kelimeleri dilimize ekleyip kısaltmalarla haberleşiyoruz. Okullarda yazı dersleri, yazmak için yazı kursları, kamusal alanlarda yazmayı kolaylaştıracak gelişmeler yapılabilir. Herkes istediği zaman yazıya ulaşabilmeli, yazma işi üşenme eylemiyle bağdaştırılmaktan çıkarılıp herkesin her zaman severek yaptığı bir eyleme dönüşmeli diye düşünüyorum. Böylece evrensel olarak videoya verilen önem yazıya da verilebilir bence.
                                 ***
Instagram:barisdoganblog
Twitter:barisdoganblog


11 yorum:

  1. güzel yazmışsıın heyoo. eleştiri de yapmışsıın. tımıms yazdım ben daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyoooo😊😊 teşküüüüüüür 😄😄😄

      Sil
  2. Blog daha çok kendinle dertleşme, kendini tanıma platformu gibi geliyor bana. Elbette yazılanın okunması hoşnut ediyor yazarı fakat bu kısmı bonus:) Youtuber'lık ise sanki kendini dışarıya sergilemek, kendini tanıtmak amacıyla yapılıyor bence. Ayrıca kimi yazarak, kimi konuşarak kendini daha iyi ifade edebiliyor. Bunun da etkisi olabilir belki.

    YanıtlaSil
  3. Blogger youtubeden daha iyi bence ama işte herkesin keyfi başka oluyor,dediğin gibi ellerin yazmaya alıştırılması gerekiyor..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu konuda çok bilinçsiziz maalesef😔

      Sil
  4. Ben youtube'ta çok uzun zaman geçiremiyorum nedense. benim izleme sürem okuma-yazma süreme göre oldukça kısa. sanırım bu yüzden youtube'a çok kapılmıyorum :) ama eğlenceli kanallar var arasıra baktığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıntıya kapılmamak lazım sürükler gider yoksa😄 okuma-yazma gibisi yok en iyisini yapıyorsunuz vallahi 😁😊👍

      Sil
  5. Merhaba bende sizin belirlediğiniz konuda yayın yaptım isterseniz bakabilirsiniz:)
    Bu arada bloğunu yeni keşfettim

    YanıtlaSil
  6. Bence izlemek okumaktan daha kolay geliyor bazı kitlelere tıpkı yazmanın konuşmaktan daha emekli olması gibi.İkisi birleşince insanlar Youtube yöneliyorlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, insanımız genel olarak çalışmayı kendine huy olarak benimsemiyor maalesef😔

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Öne Çıkanlar !!!!

CANLI DERSLER VE LİSE HAYATI

  Herkese yeniden merhabalar, uzun bir aranın ardından sizlere kavuşabilmenin sevincini ve heyecanını yaşadığımı satırlarla nasıl izah edebi...